יום חמישי, 12 ביוני 2014

חלומות ופירושם

מה הם חלומות?

חלומות הנם חוויה לילית המתרחשת בזמן השינה.

בתוך החלום מופיעות החוויות, אותם חווינו במהלך היום, במציאות היום-יומית שלנו, החלומות הם בעצם השפה של "תת המודע". הם מכילים: -  דאגות, מחשבות, התלבטויות, רצונות, תחושות, רגשות, פחדים, שאיפות, טיפים ומסרים.

חלומות הם בעצם סרט הזוי, מעוות ודמיוני. מלא בצבעים, תמונות וצורות הלקוחות, מעולם אחר, בלתי מוכר, שאינו שייך למציאות הרגילה שלנו.

חלום הוא מעין מלבוש לכל האירועים, החוויות והתחושות שלנו! בזמן השינה.

לרוב החלומות שאנו חולמים, נשכחים מהמודעות הרגילה, רק אחוז קטן של החלומות שחלמנו נחרט בתודעה הרגילה.

לעתים אנו מתעוררים, בתחושה טובה, או תחושה לחץ, מועקה ופחד, מחלום שחלמנו. למעשה זה "חלום" אשר נצרב בתודעה הרגילה, מעין מסר שקבלנו מתת ההכרה להכרה הרגילה.

הרצון המידי שלנו הוא, לדעת את משמעות החלום, או את פירוש החלום,

פתרון חלומות


כיצד עלינו להבין את פירוש החלומות שלנו?

האם ניתן למנף את החלומות ולתרגם אותם למציאות שלנו?

המאמר הזה ייתן ליכול לסייע לנו לפרק את החלום, להפוך אותו לחלקים שונים, הקשורים למציאות  חיינו.
ישנם מספר כלים ושיטות להבנת החלום -  חלקם פסיכולוגיים וחלקם מיסטיים ורוחניים.

כדי להבין את החלום עלינו להפנים את התמונות, האירועים והתרחשויות,את המסרים והסמלים העיקריים שהיו בתוך החלום.

בהיבט הרוחני והפיזי, לשינה יש משמעות חשובה לגוף האדם, וגם לנפש האדם.

הנפש וגם הגוף זקוקים להטענה אנרגטית, בכדי שיהיה לנו הכוח הרוחני והפיסי לתפקד מחדש ביום שלמחר.
בראייה רוחנית: אפשר לומר ש הנשמה לומדת את ייעודה, עוזרת ומסייעת לנו לתקן את מה שפגמנו, היא מסייעת לנו להגביר את המודעות העצמית, ומכוונת אותנו לעבר הגשמה וצמיחה, בחיים הנוכחיים.


לפי תפיסות מיסטיות רוחניות שונות, בזמן השינה הנשמה יוצאת מהגוף הפיסי ומתחברת לממדים ורבדים אשר קשורים ליקומים אחרים שאינם מוכרים לנו.

לפי הקבלה היהודית, יקומים אלו, הם המקור הראשוני והטבעי ממנו הנשמה באה. (מקור הנשמה הוא במקומות עליונים ונשגבים שאינם נתפסים בתודעה הרגילה) .

הנשמה במהלך השינה, מתחברת כל לילה מחדש למקורה העליון, גם כדי להיטען אנרגטית מחדש, בכדי לסייע לנפש לצבור כוחות נפשיים לקראת ההתמודדות המחודשת היום יומית.

הנשמה גם מעבירה לנו מידע, טיפים או מסרים שמחלחלים לתודעה הרגילה או להכרה הרגילה, בכדי לסייע לנו מיד עם ההשכמה לקבל ולתכנן את סדר היום בצורה חיובית ובכוחות מחודשים.

המידע אותו מעבירה לנו הנשמה בא בצורת הארות רוחניות שיקוף של מסרים, טיפים, מחשבות ותחושות, דרך אירועים המלווים בתמונות וצבע בזמן החלום ובעיקר לפני היקיצה.

הנשמה יכולה להעביר לנו מסרים שליליים וחיוביים.

כמעט בכל התרבויות היחס לחלום היה מאז ומתמיד סוג של מידע חשוב שצריך לתת לו את הפרוש הנכון בכדי לתקן וליצור את השינויים המתאימים במציאות חיינו.

לכן רובנו מחפשים לקבל פתרון חלומות, להבין את פירוש החלום, לפענח את המסרים שבו ולדעת מה משמעותם לגבי המציאות בה אנו חיים.


מסרים בחלום


אנשים אשר לרוב אינם זוכרים את החלומות שלהם, הם אנשים יציבים, עם שיגרה קבועה, נטולת דאגות יתר, מקובעים למציאות הרגילה שמקיפה אותם בצורה שכלתנית. מציאות אשר נתפסת כמשוואה של חוקים שעל פיהם החיים שלהם מתנהלים.

הם אינם מתחברים לצד הרוחני ולחלק האינטואיטיבי שבתוכם, החלום עבורם, הוא מעין יצירה פיזית בפן הפסיכולוגי. משום כך הם אינם זוכרים את החלומות שלהם.

אנשים אשר זוכרים בדרך כלל את החלומות שלהם, הם אנשים בעלי נפש רגישה, עם מודעות רוחנית גבוהה מאוד. ה
כל נשמה היא נשמה שחוותה בזמנים שונים גלגולים שונים.

לכל נשמה יש תפקיד וייעוד שונה, ההבדל בין הנשמות קשור למטען האנרגטי, הרוחני והפיזי של כל נשמה בנפרד, לכן כל אדם הוא ייחודי.

המטען האנרגטי הזה מאפשר לכל אדם להתחבר לתת ההכרה שלו באופן אינטואיטיבי -  הארה רוחנית, באמצעות החלום.

חלום בנוי מתדרים כמו גלי רדיו שונים, איתותים או מטענים אנרגטיים רוחניים דרכם ניתן לשמוע קולות פנימיים, לראות דברים, לחוות ולחוש את רצונה של הנשמה הגבוהה!

מסרים שמתקבלים בחלום הם בעצם פענוח התובנות שמהם עלינו לדעת איך להתנהג ולהתנהל בחיי היום-יום ובמציאות הרגילה.

רוב החלומות הם חלומות סתם.

לא בכל חלום מצוי מסר!

חלום שייך לחולם, היות והנשמה היא ייחודית גם החלום הוא פרטי וייחודי.

 איך מפרשים חלום


בכדי שניתן יהיה לפרש חלום לפעמים אנחנו נזקקים לסיוע חיצוני של אדם הבקי בפרוש חלומות, או פתרון חלומות.
אשר יסיע לנו להתחבר על פי תוכן החלום, או הסרט שחווינו בחלום, למציאות ולאירועים בחיינו.

הגישה הרציונלית להבדיל מהגישה הרוחנית, עוזרת לנו להבין מבחינה פסיכולוגית את מבנה האופי והאישיות שלנו. את היכולות, הצרכים והרגישויות שלנו. הגישה הפסיכולוגית אינה מאפשרת לתודעה הרגילה לקבל  תשובות לשאלות, או פענוח של מסרים באמצעות סמלים.

הגישה הפסיכולוגית מדגישה את המצב הנפשי בוו היה שרוי החולם לפני החלום.

הגישה הרוחנית והמיסטית לעומת הגישה הפסיכולוגית, מאפשרת לנו קבל של תובנות, קבלה של תשובות לשאלות אשר מעיקות עלינו בחיי היום יום.

הגישה הרוחנית מעבירה לנו מידע חשוב וחיוני לצורך תיקון ושינוי, שולחת לנו אנרגיות אשר יכולים להגביר את המודעות העצמית בדרך להגשמה עצמית. מבחינה חיובית ושלילית.

מאת שלמה טל
מומחה מיסטיקן : יועץ ומדריך רוחני בשיטת חלון האור, מומחה של פתרון חלומות.